5 Mart 2014 Çarşamba

YEREL  YÖNETİMLER- KADINLARA  YÖNELİK  EĞİTİM  NOTLARI  

2004  yılında  Yerel  Seçimlerden  önce  Ka –Der Ankara  Şubesi’nin  eğitim  programı  kapsamında   Ka-Der  eğitmeni  olarak  yaklaşık  80  kadına  eğitim  verdim. Eğitimler  farklı  partilerin  kadın  kolları  üyelerine  ve  muhtar  adaylarına  verildi. Kadınlardan 70  tanesi  siyasi  partilere  üyeydi, geriye  kalanı  ise  muhtar  adayı  kadınlardı. Muhtar  adayı  kadınların  eğitimleri  Ka-Der  Ofisi’nde  verildi.  Siyasi  partilerde  eğitimimi  tamamladıktan  sonra  iki  önemli  konuyu  ajandama  kaydettim :
Birincisi, siyasetle de  uğraşsalar  kadınlar  yerel  yönetimler  hakkında  yeterli  bilgiye  sahip  değillerdi. Yerel  Yönetimlerin  kurumsal  yapısı, yerel  yöneticilerin  görevleri  hakkında  bilgilendirilmeye  ihtiyaçları  vardı.
İkincisi  ise  nasıl  aday  olacaklarını, nereye  başvuracaklarını, aday  olmak  için  gereken  şartları  bilmiyorlardı.
Eğitimin  birinci  aşamasında  Yerel  Yönetimler’i  anlattık. İkinci  aşamada  ise  nasıl  aday  olacakları  konusunda  kadınları  yönlendirdik. Bu  sürece  aday  olmaları  için  cesaretlendirme  konuşmaları da  dahildi.
Eğitim, verimli  ve  olumlu  geçti. Bir  siyasi  partinin  toplantı  salonunda  sabah  eğitime  başlarken  kaç  kadının  aday  olmak  istediğini  sorduğumda, 4  kadın  elini  kaldırdı. Akşam  eğitim  bittiğinde  ve  aynı  soruyu  sorduğumda  24  kadın  elini  kaldırdı. Hepimiz  bu  gelişmeyi  içtenlikle  ve  keyifle  alkışladık.
Son  muhtar  adayı  eğitiminde  ise  eğitim  programının  sonunda  bir de baktık ki eğitimi  bitirmiş, hızımızı  alamamış  ve  aday  kadınlarla  sandık  başlarını  nasıl  koruyacağız  diye   strateji  tartışıyoruz. Bu  gelişmeyi  de  keyifle  not  ettik.  Bir  diğer  önemli  saptama  ise  kadınların  muhtarlık  adaylığı  için  daha  cesaretli  oldukları  yönündeydi.  Siyasi  partilerin  hevesli  ve  ehil  insanlara  yol  açmayan  yapıları  içinde  enerjilerini  tüketmek  istemeyen  kadınlar,  muhtarlık  adaylığı  söz konusu  olunca   mücadele  etmeyi  ve  başarılı  olabilmeyi  olası  görüyorlardı.

Eğitimlerden  çıkartılan  sonuç ; siyasetle  uğraşan  veya  uğraşmaya  hevesli  kadınların  eğitilmenin  yanı  sıra, yönlendirilmeye  ve  cesaretlendirilmeye  ihtiyaçları  olduğu  yönündeydi. Böylesi  teşvikler  Yerel  Yönetimlerde  binde bir  oranında  temsil  edilen  kadınların  sayısını  arttırmak  için  küçük  ama  önemli  başlangıçlar  olarak  göz ardı  edilmemeliydi. 

Ayşe  Füsun  GÖNÜL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder